Foto Peter Knutson

Kyrkoreklam

Kyrkan uppkopplad Som gammal IT-nörd kan jag inte låta bli att tycka att det är lite vitsigt.

Svenska Kyrkan drar nu igång sin nya reklamkampanj “Trådlöst”, som utlovar “Ständig uppkoppling” (till gud) och “Fri support i alla församlingar”.

Men jag undrar vad reklamombudsmannen har att säga om detta? Måste inte påståenden i reklam vara sanna? Vi får se vad reklamombudsmannen har att säga om den saken.

6 kommentarer till Kyrkoreklam

  1. Niklas
    torsdag 25 februari 2010, 10:19:55

    Genom att specificera detaljerna skulle detta undvikas:

    http://wadenius.blogspot.com/2010/02/svenska-kyrkans-reklam-tradlost.html

  2. torsdag 25 februari 2010, 13:47:28

    Fast de säger väl inget som inte är sant?
    Bön är gratis, och man kan göra det när och var man vill. Kyrkan ger gratis ”support” i alla församlingar.
    De påstår ju inte att bön faktiskt ska ha nån effekt. 😛

  3. Martin Hovmöller
    torsdag 25 februari 2010, 14:02:18

    Har jag fel, eller har den här kampanjen körts förut? Jag fick en stark känsla av igenkänning när jag såg den i tunnelbanan för någon vecka sen.

  4. felix reychman
    torsdag 25 februari 2010, 21:27:59

    Reklamombudsmannen brukar tycka att reklam som uppenbart är på skoj inte behöver vara strikt sann.

Andra bloggar som länkar till denna sida:

  1. Shared Items – February 26, 2010 « Emanuel
  2. Amritzer, Kenza och Sturmark | Emanuels randanmärkningar

Lämna en kommentar

Mitt nyhetsbrev

Här kan du anmäla dig till mitt nyhetsbrev. Ange din e-postadress:

Under läslampan just nu

Livets kod

För första gången i mänsklighetens historia kan vi nu gå in i våra gener och ändra i deras sammansättning. För sin upptäckt av gensaxen CRISPR belönades biokemiforskaren Jennifer Doudna med ... [Läs mer]

Nätverk

Senaste kommentarerna